IT taristu haldusteenus

Haldus- ja monitooringuteenus hõlmab hallatava IT/Cloud taristu ajakohasena hoidmist ning turvaparanduste ennetavat paigaldamist vigade ja turbeintsidentide vältimiseks. 

Kõiki toiminguid ja seadistusi teostatakse järgides erinevate tootjate ja sektori parimaid praktikaid ning tavasid, mis on vastavuses ISO 9001 kvaliteedijuhtimisstandardi ning ISO27001 ja 27017 infoturbestandarditega. 

App Launchpad
kaar

AS WaveCom haldustiim omab 14 VCP - VMware Certified Professional, 3 VCAP - VMware Certified Advanced Professional ja VCIX - VMware Certified Implementation Expert sertifikaate. Lisaks omame veel Cisco CCNA, CCNP, Nutanix Expert, HPE Arhidect ja erinevaid Checkpoint turvalahenduste sertifikaate.

Haldusteenus sisaldab teenuste toimivuse jälgimist ning ilmnenud vigade ja tõrgete kiiret lahendamist. Selleks kasutame uue põlvkonna masinõppivaid lahendusi, mis tegelevad proaktiivselt probleemide leidmisega ja rakendavad meetmeid nende automaatseks ennetamiseks. WaveComi meeskond saab igapäevaselt, ja enamasti varem kui muu avalikkus, selliste vendorite nagu VMware, Dell, Cisco ja HPE teavitusi turvaaukude ja võimalike probleemide ennetamiseks. Vastavalt vajadusele ja riskihinnangule teostame platvormide tarkvara ja firmware uuendusi häirimata teenuste tööd või käideldavust. Kui tegemist ei ole kõrgkäideldava platvormiga, lepitakse kliendiga kokku sobiv hooldusaeg. Kui tekib olukord, mis nõuab kiiret reageerimist, on meie meeskond alati teavitatud ja võtab tarvidusele meetmed ohtude ennetamiseks. 

Ligipääsudeks kasutame ainult turvalisi multifaktor ligipääse, ID kaardil põhinevaid lahendusi, paroole hoiame spetsiaalses krüpteeritud ja isikustatud ligipääsuga krüpteeritud tarkvaras. Teenuse osutamisel kasutame WaveComi iseteenindusplatvormi pöördumiste haldamiseks ja monitooringuks ning Slacki/Skype kanalit igapäevaseks suhtluseks. Teenus sisaldab kõiki toiminguid, mida on vaja teha igapäevaseks käiduks ja teenuste toimivuseks. Meie teenus sisaldab ka proaktiivseid nõuandeid kuidas parendada süsteemi turvalisust ja käideldavust ning hoida dokumentatsiooni ajakohasena. 

Monitooring

Lahenduste haldusel kasutame site24x7 monitoorimisteenust, mis jälgib virtualiseerimislahendusi, võrguseadmeid, riistvara, serverite operatsioonisüsteeme, aplikatsioone, protsesse ning muid parameetreid. Kõrvalekallete või häirete puhul käivitatakse eelloodud workflow’d mis parandavad teenuse. Lisaks on võimalik kasutada Advanced Monitor’e, mis hõlmavad Microsoft SharePointi, Active Directory’t, Failover Cluster’eid, SQL ja Exchange monitooringut, samuti JVM, .NET, PHP, Ruby on Rails või Node.js rakenduste jõudlusmonitooringut. 

Võrguseadmete haldamiseks on (NCM) muudatuste ja konfiguratsioonihalduse lahendus, mis aitab pidevalt jälgida ja hoiatada konfiguratsiooni muudatustest, võrrelda konfiguratsiooni versioone, teostada auditeid, taastada konfiguratsioone ja automatiseerida seadmete konfiguratsiooni varukoopiaid. Lisaks on võimalik kasutada NetFlow Analyzer lahendust, mis on mõeldud saamaks täielik nähtavus võrguliikluse ja ribalaiuse jõudluse kohta reaalajas ruuteritest ja tulemüüridest. Lahendus võimaldab tuvastada liikluse tipud ning kasutatavad rakendused ja sessioonid, kasutades erinevaid netflow/sflow tehnoloogiaid, et analüüsida, mille ja kelle poolt ribalaiust kasutatakse.

Igal kliendil on kasutada oma eraldatud keskkond, kus monitooringule on tagatud ligipääs veebiliidese ja/või mobiilse rakenduse kaudu. Toetatud on SAML või Oauth põhised kesksed autentimised. Teavitused tulevad push sõnumiga mobiilses monitooringu mobiilses aplikatsioonis, Slack või Teams kanalis ning lisaks SMS ja robotkõne kriitilise vea puhul.  

Füüsilised serverid ja storage’d on lisaks hallatud ja monitooritud HPE Oneview või Dell OpenManage Enterprise keskhaldussüsteemis, mis pakuvad riistvara elutsükli haldust, sealhulgas püsivara uuendusi ning võimaldavad vea tekkides VMware hosti isoleerida, eemaldades sealt reaalajas vMotioni abil virtuaalmasinad. 

Keskne logimine ja automaatne analüüs 

Kõikide hallatavate objektide logi suunatakse meie VMware Aria Log Security Information and Event Management (SIEM) serverisse, mis teostab logide automatiseeritud seiret, tuvastades vigu, anomaaliaid, turbeintsidente ja ka erinevaid mustreid, sarnaselt viirusetõrjele. Süsteem teavitab SMS’i ja robotkõnega ja rakendab automatiseeritud reegleid vigade parandamiseks või hosti isoleerimiseks. Tarkvara omab sisseehitatud pakke nii virtualiseerimislahendustele, riistvarale kui ka tarkvarale sh. OS ja aplikatsioonidele. 

Keskne mahu, jõudluse, konfiguratsioonide ja vastavuse haldus 

VMware Aria Operations on ühtne, tehisintellektil põhinev ja iseõppiv IT-operatsioonide haldusplatvorm, mis on mõeldud privaatsete, hübriid- ja mitme pilve keskkondade jaoks. Lisaks pilveteenuste platvormidele toetab haldus ka erinevaid seadmeid nagu serverid ja andmehoidlad. Samuti on tugi OS ja aplikatsioonidele. Võrguseadmed sh. tulemüürid on hallatud VMware Aria Operations for Networks abil. VMware Aria Operations hoolitseb mahtude ja jõudluse monitooringu eest ja soovitab parendusi. Lisaks auditeeritakse, et süsteemid, sh. konfiguratsioonid jm, oleks vastavuses ISO27001, PCI DSS jt. standardite ja VMware paremate tavadega. Süsteem saab igapäevaselt VMware uuendusi ja infot probleemide ja vigade kohta ja otsib neid infrastruktuuri keskkondades. 

 

VMware replikeerimine 

 

Replikeerimine on tehnoloogia, mille käigus kaitstavad virtuaalmasinad kopeeritakse plokitasemel, jälgides ainult muutunud plokke ja edastades need Production andmekeskusest sekundaarsesse andmekeskusesse. Kopeerimise sagedust ja taastepunkte saab seadistada ja vajadusel muuta. Selleks kasutatakse vSphere Replication appliance'i, mis integreerub vCenteriga VMware haldusvõrgu kaudu. Intsidendi järel, kui on vaja virtuaalmasin taastada, loob vCenter virtuaalmasina sekundaarses klastris. vSphere Replication kaitseb virtuaalmasinaid, pakkudes eelkõige kaitset storage või andmekeskuse rikete puhul. 

 

VMware varundus 

 

VMware varunduseks pakume Nakivo tarkvara. Nakivo pakub Hardened Linux’il baseeruvat Virtual Appliance lahendust, mis ei vaja ebaturvalist ja kallist Windows serveri OS’i. Nakivo kasutab immutable repository’t, kus ei saa faile muuta ning omab Application Awareness tuge (AD, Exchange, SQL jne.)


DRaaS WaveCom Cloudi 

 

Pakume VMware Cloud Availability platvormil Disaster Recovery as a Service (DRaaS) pilvevarundust. Lahendus võimaldab replikeerida ning orkestreeritult taastada oma virtuaalmasinaid ja vAppe on-premise VMware keskkonnast WaveCom´i pilve. 

 

Serveri OS ja aplikatsioonide haldus 

 

Haldusteenus sisaldab ja hõlmab serveri operatsioonisüsteemi paigaldusi, hooldust ja haldust sh. probleemide ning intsidentide lahendamist. Lisaks perioodiliste turvapaikade ja uuenduste paigaldamisi. Pakume koos teenusega ka vabavaralise CSF Advanced tulemüüri paigaldust ja haldust. Serveri operatsioonisüsteemi ja kriitiliste protsesside monitooring ning vigade analüüs toimub 24/7 kõikides meie süsteemides. Kauglogimine toimub VMware Aria Logs serverisse, kus toimub logide automatiseeritud analüüs anomaaliate, turbeintsidentide ning vigade tuvastamiseks. VMware Aria Operations tegeleb mahu, jõudluse, konfiguratsioonide ja vastavuse haldusega. 

 

Võrgu ja Infra seadmete haldus ja hooldus 

 

Kõikide seadmete haldus sisaldab firmware uuendusi, best practice ja turvalist seadistamist. Võrguseadmetele pakume hiljemalt järgmiseks tööpäevaks asendusseadmeid. VMware Aria Operations tegeleb mahu, jõudluse, konfiguratsioonide ja vastavuse haldusega. Kõikide seadmete logi suunatakse meie VMware Aria Logs serverisse, mis tuvastab anomaaliaid ja erinevaid mustreid sarnaselt viirusetõrjele ning teavitab või rakendab automatiseeritud töövoogusid vigade parandamiseks. 

 

WaveCom garanteerib järgmise reageerimise: 

 

  • 10 minuti jooksul E-R 9-21 ja 20 min. jooksul muul ajal intsidendile – kui ei tööta või on ohus serveril töötav ärikriitiline teenus. 
  • 30 minuti jooksul E-R 9-17 ja 60 min. jooksul muul ajal probleemile – kui ei tööta serveril töötav vähemtähtis teenus. 
  • 1 tunni jooksul tööajal E-R 9-17 küsimustele – kasutaja päring, mis ei vaja kohest sekkumist. 
  • Järgmiseks tööpäevaks – teenuse muudatuse tellimus. 

 

Lisatööd ja arendused 

 

Lisatöödena käsitleme arendusprojekte, sh uue tarkvara paigaldamist, rakenduste kohandamist va. uuendused ja turvapaigad ning monitooring. Pakume ka erinevate teenuste juurutamist, konsultatsioone ning haldusteenuseks vajaliku dokumentatsiooni loomist. Lisatööna arvestame ka kliendi poolt põhjustatud vigade parandamist. Operatsioonisüsteemide täielik uuendamine või migreerimine viiakse läbi eraldi projektina, kui ametlik tugi on lõppenud või mõistlik ja toetatud üleminek ei ole võimalik. 

 

Haldusteenuste hinnastus: 
 

VMware 

VMware ESX  Hüperviisor + Riistvara 100€ 

vCenter Server 100€ 
vCenter Server HA paar 125€ 
VMware Solution Appliance 50€ 

 
Teenuse hind sisaldab kauglogimist ja selle analüüsi, koos logide säilitamisega 6 kuud VMware Aria Logsi ning Aria Operation, Dell Enterprise Manager või HPE Oneview kasutust.  

 

Server OS ja aplikatsioonid 

OS haldus (OS ja kuni 1 aplikatsioon/teenus) - kuutasu 50€. Lisa aplikatsioon 10€. 

Teenuse hind sisaldab VMware Aria Logs ja Aria Operation kasutust. 

 

Seadmed 

  • Võrguswitch 50€ 
  • Serveri riistvara 50€  

  • FC Storage 75€  

  • Hallatav UPS 25€  

  • Hallatav PDU – 10€ 

  • Tulemüür (Cisco, Check Point, Palo Alto) 100€  

  • Dubleeritud tulemüüri paar 125€ 

 

Teenuse hind sisaldab VMware Aria Logs, Aria Operation ja Aria Operation for Networks kasutust. 

 

Seire ja monitooring Site 24x7 

 

  • Basic Monitor - 5€ / monitooritav seade.  
  • Virtuaalmasinaid on võimalik seirata nii VMware kui OS vaates, ühe monitooritava seadme hinnaga. Seadme hinnas sisaldub URL ja protsesside monitooring ning ühe aplikatsiooni plugina (Apache, SQL jne) kasutus. Plugin pakub täiendatud aplikatsiooni metric’ute dashboard’i ja seiret.  

  • Lisa aplikatsiooni pluginad - 1€ / plugin 

  • OnPrem poller’i haldustasu - 20€  
  • Advanced Monitor - 15€ / lahenduse/rakenduse kohta 
  • Võrguseadmete monitooringu litsentseerimine põhineb aktiivsete liideste arvul - 0.60 € / liides 
  • NetFlow Analyzer litsentseerimine põhineb ainult jälgitavate liideste arvul - 0.60 € / liides 
  • Võrgu konfiguratsiooni haldamise (NCM) tööriist litsentseerimine põhineb hallatavate seadmete arvul - 3 € / seade 

Klientide arvamused

Žiga Podgrajšek

Ridango

Wavecom on olnud erakordne partner, pakkudes IT infrastruktuuri teenuseid, mis ei ole mitte ainult usaldusväärsed, vaid ka innovaatilised. Nende teadmised VMware VCloudi lahendustest on aidanud tagada turvalisi ja tõhusaid majutus- ja haldusteenuseid. 

Meie edule on oluliselt kaasa aidanud Wavecomi ennetav lähenemine teabele ja nõuannetele ning nende pühendumine teenindustasemetele. Oleme tänulikud nende jätkuva toetuse ja koostöö eest.

Žiga Podgrajšek - O&M Juht
 

Erki Märks

UpHillIT

Tegeledes tarkvaraarendusega, omame vajadust pidevalt luua kiiresti uusi servereid ja neid ka skaleerida. Meie jaoks riistvara omamine ja selle haldamisega tegelemine ei ole kindlasti kooskõlas meie eesmärkidega. Proovinud läbi mitmeid teenusepakkujaid, jõudsime Wavecomi juurde, kus on kõik meie vajadused arvutusvõimsusteks on kaetud. Samuti on teenus väga stabiilne ja lihtne ka soovitada enda klientidele peale arenduse lõppu teenustega jätkamiseks Wavecomi juures.

WaveCom-i teenuse stabiilsus viis meid täiendavalt selleni, et hakkasime sinna peale ehitama automaatset Kubernetese täisautomaatset platvormi, mis teeb nii meie kui klientide elu oluliselt lihtsamaks. Seda ikka kõik selleks, et teenust kasutamiseks ei ole vaja omada ei DevOpse ega isegi mitte IT spetsialiste.

Erki Märks - Partner

Toomas Kornet

Semetron

Semetron pakub tervishoiuteenuste osutajatele kaasaegseid ja professionaalseid meditsiinitooteid ja -tehnikat, sh. militaarkasutuseks mõeldud välihaiglaid. Oleme WaveComiga teinud tihedat koostööd juba pea 23 aastat. Wavecom on loonud meile kõrgkäideldava VMware klastersüsteemi (sh. VMware hübriidpilve ja DRaaS lahenduse) ning teostanud meie mobiilsete välihaiglate nutikate võrgusüsteemide lahendused.

WaveComi kompetentne meeskond on olnud reageeriv ja abivalmis, aidates meil kiiresti kohanduda muutuvate tehnoloogiliste vajaduste ja väljakutsetega. Tänu nende pidevale pühendumusele innovatsioonile ja kliendikesksele lähenemisele, pole me kordagi pidanud pettuma WaveComi teenustes ega kompetentsides.

Dr. Toomas Kornet - Partner

kaar