Pilvevarunduse lahenduste võrdlus
Pilvevarunduseks ja andmete replikeerimiseks on turul mitukümmend tarkvaralist lahendust. Kõigil on omad eripärad ja teenuse valikul tuleb eelkõige lähtuda ettevõtte spetsiifilistest vajadustest. Järgnevalt toome välja neli WaveCom´i VMware Cloud platvormil töötavat lahendust.

IT-spetsialistidel on äritegevuse järjepidevuse tagamisel eriline roll. Andmete replikeerimine, kiire hädataaste ja teised varunduslahendused on päästerõngaks, mis võimaldavad peale mistahes intsidenti kiiresti tavapärase äritegevuse juurde tagasi pöörduda ilma, et ettevõttel tekiks suuri ärikahjusid.
Mis vahe on varundamisel ja replikeerimisel?
Varundamine on hea meetod andmete pikemaajaliseks säilitamiseks. Varukoopiaid tehakse tavaliselt mingi kindla perioodi järel. Tavaliselt tehakse seda öösiti, et serverid oleksid vähem koormatud.Varukoopiaid võib säilitada pikema aja , nagu aasta vältel. Varukoopiast taastamine võib väga kaua aega võtta sest on reeglina tehtud aeglasele andmelaole.
Replikeerimine või siis Disaster Recovery on lühiajaline varundustehnoloogia kus lühikese ajavahemiku tagant nagu iga tund salvestatakse muutunud informatioon teise andmekeskusse. See aitab kriisiolukordades, kui terve serverikeskus peaks hävima või andmed saavad kahjustada. Replikatsioonide abil saab reeglina tagasi minna kuni nädal ja nende käivitamine peaks toimuma aga minutitega.
Parima tõrkekindluse tagavad aga mõlemad varunduslahendused korraga.
Kuidas valida sobivaimat ja usaldusväärset varundamise ja katastroofide taastamise lahendust?
Ettevõtte sujuva töö tagamiseks ei ole mõistlik andmeid varundada ja replikeerida samas andmekeskuses, kus hoitakse originaalandmeid, sest serveririkke korral puuduks sellise strateegia puhul andmetele ligipääs.
Miks eelistada pilvevarundust?
Võiks eelistada pilvekeskkonda, kus originaalandmete replikatsioonid ja varundused on hajutatud erinevate andmekeskuste vahel, mis tagab rikke korral kohese juurdepääsu oma andmetele.
Paljudele ettevõtetele pakub pilv ühtlasi võimalust vabaneda ressursimahukatest riistvaralahendustest ja investeeringutest ning automatiseerida muid protsesse, mis säästab nii aega kui ka raha.
Pilvevarunduseks ja andmete replikeerimiseks on mitu erinevat lahendust. Teenust valides tuleb esmalt läbi mõelda ettevõtte spetsiifilised vajadused.
Varundustehnoloogilised nõuded
Varukoopiate tegemine pilve pole alati lihtsalt niisama andmete iga natukese aja tagant kopeerimine. Teenusel on ka muid tahke.
Iga pilvevarundamise teenuse eelised ja puudused sõltuvad nii andmete keskkonnast kui ka peamistest varundustehnoloogilistest nõuetest.
Varunduse lahendust valides tuleks arvestada nii masinate arvuga, andmemahuga kui ka sellega, kui kiiresti ja kui pika aja tagant andmed taastatakse, kui õnnetus juhtub. Erinevatel ettevõtetel on erinevad taluvuspiirid ja vastavalt sellele tuleb kujundada ka pilvevarunduse tingimused.
Muud nõuded
- Kus ja kuidas platvormi saab kasutada ja kas tugimeeskond on kiirelt kättesaadav?
- Kus andmeid hoitakse?
- Millised on SLA ja lepingutingimused?
- Kas on mingeid lisanduvaid kulusid, näiteks taastamise kulud?
- Kas lahendus võimaldab täita andmete hoidmisega seotud õiguslikke ja regulatiivseid nõudeid?
Turu kõige nõutumate ja populaarsemate lahenduste seas on VMware ja Veeam Backup lahendused. Toome välja VMware platvormil töötavat lahendust.
VMware vSphere Replication
VMware vSphere Replication on hüperviisori põhine asünkroonne replikeerimise lahendus vSphere virtuaalmasinatele. Võimaldab andmete kaitset virtuaalses andmekeskuses paiknevatele virtuaalmasinatele.
See lahendus on kuluefektiivne ja eelkõige mõeldud mitte liiga kriitilistele aplikatsioonidele, mille andmete kadumise (RPO) lubavus ettevõtte talitluspidevusplaani põhjal on üle kahe tunni ning teenuste taastamise kiiruse vajalikkus (RTO) üle ühe tunni.
vSphere Replicationi tugevus on tehnoloogiline pool. Virtuaalmasinaid replikeeritakse hüperviisori tasandil, mitte ei tehta snapshot´e mis mõjutavad virtuaalmasinate latentsi.
VMware Cloud Availability
VMware Cloud Availability on avariitaaste (DraaS – Disaster-Recovery-as- a-Service) lahendus, mis võimaldab kliendil ühest veebiliidesest (Cloud Director) hallata ja automatiseerida erinevates andmekeskustes asuvaid virtuaalmasinate ja vApp´de replikatsioone (varundust). Samuti saab selle abil viia läbi avariitaastet andmekeskuste vahel ning seadistada automaatset avariitaastet oma (on-premises) andmekeskusest pilvekeskkonda ja vastupidi. Näiteks kui peamine sait pole saadaval, siis on võimalik läbi varusaidi virtuaalmasinad ning vApp´id taastada ja kui rike on kõrvaldatud, siis hiljem uuesti peasaidil tööle panna.
See lahendus on mõeldud eelkõige ettevõtte kriitilistele aplikatsioonidele, mille andmete kadumise (RPO) lubavus ettevõtte talitluspidevusplaani põhjal on alla 1 tunni ning teenuste taastamise kiirus (RTO) elulise tähtsusega , näiteks 15 minutit. Optimaalne ajas tagasiminek on kuni 5 päeva sest vastasel korral suureneks teenuse taastamise kiirus drastiliselt.
VEEAM Backup
VEEAM Backup on taskukohane ja hõlpsasti kasutatav varunduse lahendus, mis toetab VMware vSphere virtuaalseid keskkondi. Üldjuhul teevad selle lahenduse valijad kord nädalas täieliku varunduse ja ülejäänud aegadel osalised varundused.Lahendus on mõeldud eelkõige andmete varundamiseks pikemaks ajaks, kuni üks aasta. Varunduse põhiselt on see mõeldud ettevõtte aplikatsioonidele, mille andmete kadumise (RPO) lubavus ettevõtte talitluspidevusplaani põhjal on kuni 24 h ning teenuste taastamise kiiruse vajalikkus (RTO) 1 tund või rohkem.
Antud lahenduse tugevuseks on virtuaalmasinate, vApp´de, virtuaalmasina ketaste ja failide taastevõimalused tuttavas Cloud Director keskkonnas.
Peamiseks puuduseks snapshot-ide tegemine, mis kasutab tekitab virtuaalmasinas lühiajalist kõrget latentsi kui snapshot luuakse.
VMware Snapshot
VMware Cloud Director´i keskkonna snapshot-i funktsionaalsus on eriti tänuväärne enne erinevate muudatuste tegemist. Eelkõige soovitame seda võimalust kasutada tarkvarauuenduste puhul. Kui virtuaalmasina muudatuste ajal midagi valesti läheb, saab snapshot´i abil hetkega taastada endise olukorra.
Snapshot tähendab virtuaalmasina seisu salvestamist. Et seda läbi viia, peab olema virtuaalsest andmekeskusest tellitud piisavalt vaba ruumi. Snapshot reserveerib ühe virtuaalmasina kohta sama palju ruumi, kui on virtuaalmasina enda suurus. Kulude optimeerimiseks on võimalik lühiajaliselt ketta mahtu suurendada ja peale uuendust vähendada.
Rõhutame, et snapshot-i puhul ei ole tegu jätkusuutliku backup-iga. Tasub ka meeles pidada, et snapshot-i hoidmine üle paari päeva muudab kettasüsteemi aeglasemaks. Näiteks ühe nädala vanuse snapshot´iga muutub kettasüsteem kaks korda aeglasemaks ja ühe kuu vanuse snapshot´iga neli korda aeglasemaks. Cloud Director platvormil saab virtuaalmasinast teha ainult ühe snapshot´i ja kui virtuaalmasinast teha templiit, siis snapshot kaasa ei tule.
Kokkuvõte nimetatud teenuste eelistest ja puudustest
Kokkuvõte nimetatud teenuste eelistest ja puudustest
VMware vSphere Replication | VMware Cloud Availability | VEEAM Backup | VMware Snapshot | ||
Virtuaalmasina hind | 0 € | 12,5-15 € | 15 € | 0 € | |
Storage hind | 0.05 € | 0.05 € | 0.05 € | 0,15-0,2 € | |
Storage tüüp | FC SSD | FC SSD | SSD | FC SSD/NVMe | |
RPO | 2h | 1min-24h | 24h | Ühekordne vastavalt vajadusele | |
RTO | Saadaval tööajal ja eeldab tehnilise tiimi toiminguid mis võtab oma aja | Alates 1-2 min | 100Gb VMi taastamine ca 30Min | Puudub | |
Cloud Director haldus | Ei | Jah | Jah | Jah | |
Snapshot | Ei | Ei | Jah, võib tekkida probleem suurema ressursi kasutusega (100GB+ RAM, 1TB+ storage) virtuaalmasinates | Jah | |
Varukoopiate säilitamise aeg | Optimaalne kuni 5 päeva | Optimaalne kuni 5 päeva | Kuni 1 aasta | Optimaalne kuni 72 tundi | |
Eelised | Replikeerimise käigus virtuaalmasinate töö latentsus ei muutu | Kiire Disaster Recovery as a Service teenus | Turvaline pikemaajaline andmete varundamine | Kiire virtuaalmasina taastamise võimekus ebaõnnestunud tarkavaruuenduse korral | |
Kliendil on täielik kontroll oma virtuaalmasinate ja vApp´de varunduse ja halduse üle | |||||
Puudused | Kliendil puudub võimalus ise varundust juhtida ja virtuaalmasinaid taastada | Ei ole mõistlik üle 5 päeva andmeid varundada sest taastamine läheb aeglaseks. | Väga suurte virtuaalmasinate taastamine on ajamahukas | Ei ole jätkusuutlik |