Pilvevarunduse lahenduste võrdlus

Pilvevarunduseks ja andmete replikeerimiseks on turul mitukümmend tarkvaralist lahendust. Kõigil on omad eripärad ja teenuse valikul tuleb eelkõige lähtuda ettevõtte spetsiifilistest vajadustest. Järgnevalt toome välja neli WaveCom´i VMware Cloud platvormil töötavat lahendust.

kaar
Pilv

IT-spetsialistidel on äritegevuse järjepidevuse tagamisel eriline roll. Andmete replikeerimine, kiire hädataaste ja teised varunduslahendused on päästerõngaks, mis võimaldavad peale mistahes intsidenti kiiresti tavapärase äritegevuse juurde tagasi pöörduda ilma, et ettevõttel tekiks suuri ärikahjusid.

Mis vahe on varundamisel ja replikeerimisel?

Varundamine on hea meetod andmete pikemaajaliseks säilitamiseks. Varukoopiaid tehakse tavaliselt mingi kindla perioodi järel. Tavaliselt tehakse seda öösiti, et serverid oleksid vähem koormatud.Varukoopiaid võib säilitada pikema aja , nagu aasta vältel. Varukoopiast taastamine võib väga kaua aega võtta sest on reeglina tehtud aeglasele andmelaole.

Replikeerimine või siis Disaster Recovery on lühiajaline varundustehnoloogia kus lühikese ajavahemiku tagant nagu iga tund salvestatakse muutunud informatioon teise andmekeskusse. See aitab kriisiolukordades, kui terve serverikeskus peaks hävima või andmed saavad kahjustada. Replikatsioonide abil saab reeglina tagasi minna kuni nädal ja nende käivitamine peaks toimuma aga minutitega.

Parima tõrkekindluse tagavad aga mõlemad varunduslahendused korraga.

Kuidas valida sobivaimat ja usaldusväärset varundamise ja katastroofide taastamise lahendust?

Ettevõtte sujuva töö tagamiseks ei ole mõistlik andmeid varundada ja replikeerida samas andmekeskuses, kus hoitakse originaalandmeid, sest serveririkke korral puuduks sellise strateegia puhul andmetele ligipääs.

Miks eelistada pilvevarundust?

Võiks eelistada pilvekeskkonda, kus originaalandmete replikatsioonid ja varundused on hajutatud erinevate andmekeskuste vahel, mis tagab rikke korral kohese juurdepääsu oma andmetele.

Paljudele ettevõtetele pakub pilv ühtlasi võimalust vabaneda ressursimahukatest riistvaralahendustest ja investeeringutest ning automatiseerida muid protsesse, mis säästab nii aega kui ka raha.

Pilvevarunduseks ja andmete replikeerimiseks on mitu erinevat lahendust. Teenust valides tuleb esmalt läbi mõelda ettevõtte spetsiifilised vajadused.

Varundustehnoloogilised nõuded

Varukoopiate tegemine pilve pole alati lihtsalt niisama andmete iga natukese aja tagant kopeerimine. Teenusel on ka muid tahke.

Iga pilvevarundamise teenuse eelised ja puudused sõltuvad nii andmete keskkonnast kui ka peamistest varundustehnoloogilistest nõuetest.

Varunduse lahendust valides tuleks arvestada nii masinate arvuga, andmemahuga kui ka sellega, kui kiiresti ja kui pika aja tagant andmed taastatakse, kui õnnetus juhtub. Erinevatel ettevõtetel on erinevad taluvuspiirid ja vastavalt sellele tuleb kujundada ka pilvevarunduse tingimused.

Muud nõuded

  • Kus ja kuidas platvormi saab kasutada ja kas tugimeeskond on kiirelt kättesaadav?
  • Kus andmeid hoitakse?
  • Millised on SLA ja lepingutingimused?
  • Kas on mingeid lisanduvaid kulusid, näiteks taastamise kulud?
  • Kas lahendus võimaldab täita andmete hoidmisega seotud õiguslikke ja regulatiivseid nõudeid?

Turu kõige nõutumate ja populaarsemate lahenduste seas on VMware ja Veeam Backup lahendused. Toome välja VMware platvormil töötavat lahendust.

VMware vSphere Replication

VMware vSphere Replication on hüperviisori põhine asünkroonne replikeerimise lahendus vSphere virtuaalmasinatele. Võimaldab andmete kaitset virtuaalses andmekeskuses paiknevatele virtuaalmasinatele.

See lahendus on kuluefektiivne ja eelkõige mõeldud mitte liiga kriitilistele aplikatsioonidele, mille andmete kadumise (RPO) lubavus ettevõtte talitluspidevusplaani põhjal on üle kahe tunni ning teenuste taastamise kiiruse vajalikkus (RTO) üle ühe tunni.

vSphere Replicationi tugevus on tehnoloogiline pool. Virtuaalmasinaid replikeeritakse hüperviisori tasandil, mitte ei tehta snapshot´e mis mõjutavad virtuaalmasinate latentsi.
 

VMware Cloud Availability

VMware Cloud Availability on avariitaaste (DraaS – Disaster-Recovery-as- a-Service) lahendus, mis võimaldab kliendil ühest veebiliidesest (Cloud Director) hallata ja automatiseerida erinevates andmekeskustes asuvaid virtuaalmasinate ja vApp´de replikatsioone (varundust). Samuti saab selle abil viia läbi avariitaastet andmekeskuste vahel ning seadistada automaatset avariitaastet oma (on-premises) andmekeskusest pilvekeskkonda ja vastupidi. Näiteks kui peamine sait pole saadaval, siis on võimalik läbi varusaidi virtuaalmasinad ning vApp´id taastada ja kui rike on kõrvaldatud, siis hiljem uuesti peasaidil tööle panna.

See lahendus on mõeldud eelkõige ettevõtte kriitilistele aplikatsioonidele, mille andmete kadumise (RPO) lubavus ettevõtte talitluspidevusplaani põhjal on alla 1 tunni ning teenuste taastamise kiirus (RTO) elulise tähtsusega , näiteks 15 minutit. Optimaalne ajas tagasiminek on kuni 5 päeva sest vastasel korral suureneks teenuse taastamise kiirus drastiliselt.

VEEAM Backup

VEEAM Backup on taskukohane ja hõlpsasti kasutatav varunduse lahendus, mis toetab VMware vSphere virtuaalseid keskkondi. Üldjuhul teevad selle lahenduse valijad kord nädalas täieliku varunduse ja ülejäänud aegadel osalised varundused.Lahendus on mõeldud eelkõige andmete varundamiseks pikemaks ajaks, kuni üks aasta. Varunduse põhiselt on see mõeldud ettevõtte aplikatsioonidele, mille andmete kadumise (RPO) lubavus ettevõtte talitluspidevusplaani põhjal on kuni 24 h ning teenuste taastamise kiiruse vajalikkus (RTO) 1 tund või rohkem.

Antud lahenduse tugevuseks on virtuaalmasinate, vApp´de, virtuaalmasina ketaste ja failide taastevõimalused tuttavas Cloud Director keskkonnas.

Peamiseks puuduseks snapshot-ide tegemine, mis kasutab tekitab virtuaalmasinas lühiajalist kõrget latentsi kui snapshot luuakse.

VMware Snapshot

VMware Cloud Director´i keskkonna snapshot-i funktsionaalsus on eriti tänuväärne enne erinevate muudatuste tegemist. Eelkõige soovitame seda võimalust kasutada tarkvarauuenduste puhul. Kui virtuaalmasina muudatuste ajal midagi valesti läheb, saab snapshot´i abil hetkega taastada endise olukorra.

Snapshot tähendab virtuaalmasina seisu salvestamist. Et seda läbi viia, peab olema virtuaalsest andmekeskusest tellitud piisavalt vaba ruumi. Snapshot reserveerib ühe virtuaalmasina kohta sama palju ruumi, kui on virtuaalmasina enda suurus. Kulude optimeerimiseks on võimalik lühiajaliselt ketta mahtu suurendada ja peale uuendust vähendada.

Rõhutame, et snapshot-i puhul ei ole tegu jätkusuutliku backup-iga. Tasub ka meeles pidada, et snapshot-i hoidmine üle paari päeva muudab kettasüsteemi aeglasemaks. Näiteks ühe nädala vanuse snapshot´iga muutub kettasüsteem kaks korda aeglasemaks ja ühe kuu vanuse snapshot´iga neli korda aeglasemaks. Cloud Director platvormil saab virtuaalmasinast teha ainult ühe snapshot´i ja kui virtuaalmasinast teha templiit, siis snapshot kaasa ei tule.

Kokkuvõte nimetatud teenuste eelistest ja puudustest

 

Kokkuvõte nimetatud teenuste eelistest ja puudustest

 
 
 
 
 VMware vSphere ReplicationVMware Cloud AvailabilityVEEAM BackupVMware Snapshot
      
Virtuaalmasina hind0 €12,5-15 €15 €0 €
Storage hind0.05 €0.05 €0.05 €0,15-0,2 €
Storage tüüpFC SSDFC SSDSSDFC SSD/NVMe
RPO2h1min-24h24hÜhekordne vastavalt vajadusele
RTOSaadaval tööajal ja eeldab tehnilise tiimi toiminguid mis võtab oma ajaAlates 1-2 min100Gb VMi taastamine ca 30MinPuudub
Cloud Director haldusEiJahJahJah
SnapshotEiEiJah, võib tekkida probleem suurema ressursi kasutusega (100GB+ RAM, 1TB+ storage) virtuaalmasinatesJah
Varukoopiate säilitamise aegOptimaalne kuni 5 päevaOptimaalne kuni 5 päevaKuni 1 aastaOptimaalne kuni 72 tundi
EelisedReplikeerimise käigus virtuaalmasinate töö latentsus ei muutuKiire Disaster Recovery as a Service teenusTurvaline pikemaajaline andmete varundamineKiire virtuaalmasina taastamise võimekus ebaõnnestunud tarkavaruuenduse korral
  Kliendil on täielik kontroll oma virtuaalmasinate ja vApp´de varunduse ja halduse üle  
PuudusedKliendil puudub võimalus ise varundust juhtida ja virtuaalmasinaid taastadaEi ole mõistlik üle 5 päeva andmeid varundada sest taastamine läheb aeglaseks.Väga suurte virtuaalmasinate taastamine on ajamahukasEi ole jätkusuutlik

Klientide arvamused

Nikolai Belstein

CYBERS

„Küberrünnete keerukus, arv ja mastaap kasvab iga päevaga. Küberkurjategijate tegevust on keeruline ennustada, sest nad kasutavad eesmärkideni jõudmiseks erinevaid meetodeid, näiteks teie IT-keskkonna läbistamist (penetrating) või avalikult saadaolevate veebilehtede muutmist, aga ka inimlike nõrkuste ärakasutamist väärtusliku siseteabe kogumiseks. See võib iga organisatsiooni väga suure pinge alla seada.

Koostöö WaveComiga annab meile kindluse, et klientide küberturvalisus on heades kätes. WaveComi tehnoloogiline platvorm võimaldab pakkuda kõiki vajalikke teenuseid ettevõtte kaitsmiseks seest ja väljast tulevate küberohtude eest."

Nikolai Belstein - tegevjuht

Sander Eentalu

PZU kindlustus

"WaveCom on üks paindlikemaid partnereid, kes oma SLA-kohustusi väga tõsiselt võtavad.

WaveCom täidab SLA kohustusi hindele 5. Reageerimine on kiire ja probleeme pole.

WaveCom’i meeskonna oskus luua keerukaid tehnilisi erilahendusi kiiresti, kvaliteetselt ja taskukohaselt on märkimisväärne.“

Sander Eentalu - IT-teenuste juht

Janno Oja

Excellent business solutions

"Wavecom AS puhul hindame eelkõige hoolsat rätsepatööd meie vajaduste täpsel kaardistamisel ja vastavate süsteemide loomisel.

Meie klientide andmete turvalisus ja kõrgkäideldavus on meile esmatähtis, tugiliini kiirus ja kvaliteet alati oluline. Wavecom AS puhul hindame eelkõige hoolsat rätsepatööd meie vajaduste täpsel kaardistamisel ja vastavate süsteemide loomisel, mis tagab turvalisuse, kõrgkäideldavuse ja kiire ning kvaliteetse ühenduse nii pilveteenuse kui kõnekeskuse jaoks. Kiire reageerimine on selles äris iseenesestmõistetav, aga positiivselt üllatunud oleme proaktiivse hooliva suhtumise ja personaalse hinnakujunduse osas.“

Janno Oja – partner

Nikolai Belstein

CYBERS

„Küberrünnete keerukus, arv ja mastaap kasvab iga päevaga. Küberkurjategijate tegevust on keeruline ennustada, sest nad kasutavad eesmärkideni jõudmiseks erinevaid meetodeid, näiteks teie IT-keskkonna läbistamist (penetrating) või avalikult saadaolevate veebilehtede muutmist, aga ka inimlike nõrkuste ärakasutamist väärtusliku siseteabe kogumiseks. See võib iga organisatsiooni väga suure pinge alla seada.

Koostöö WaveComiga annab meile kindluse, et klientide küberturvalisus on heades kätes. WaveComi tehnoloogiline platvorm võimaldab pakkuda kõiki vajalikke teenuseid ettevõtte kaitsmiseks seest ja väljast tulevate küberohtude eest."

Nikolai Belstein - tegevjuht

Sander Eentalu

PZU kindlustus

"WaveCom on üks paindlikemaid partnereid, kes oma SLA-kohustusi väga tõsiselt võtavad.

WaveCom täidab SLA kohustusi hindele 5. Reageerimine on kiire ja probleeme pole.

WaveCom’i meeskonna oskus luua keerukaid tehnilisi erilahendusi kiiresti, kvaliteetselt ja taskukohaselt on märkimisväärne.“

Sander Eentalu - IT-teenuste juht

Janno Oja

Excellent business solutions

"Wavecom AS puhul hindame eelkõige hoolsat rätsepatööd meie vajaduste täpsel kaardistamisel ja vastavate süsteemide loomisel.

Meie klientide andmete turvalisus ja kõrgkäideldavus on meile esmatähtis, tugiliini kiirus ja kvaliteet alati oluline. Wavecom AS puhul hindame eelkõige hoolsat rätsepatööd meie vajaduste täpsel kaardistamisel ja vastavate süsteemide loomisel, mis tagab turvalisuse, kõrgkäideldavuse ja kiire ning kvaliteetse ühenduse nii pilveteenuse kui kõnekeskuse jaoks. Kiire reageerimine on selles äris iseenesestmõistetav, aga positiivselt üllatunud oleme proaktiivse hooliva suhtumise ja personaalse hinnakujunduse osas.“

Janno Oja – partner

Nikolai Belstein

CYBERS

„Küberrünnete keerukus, arv ja mastaap kasvab iga päevaga. Küberkurjategijate tegevust on keeruline ennustada, sest nad kasutavad eesmärkideni jõudmiseks erinevaid meetodeid, näiteks teie IT-keskkonna läbistamist (penetrating) või avalikult saadaolevate veebilehtede muutmist, aga ka inimlike nõrkuste ärakasutamist väärtusliku siseteabe kogumiseks. See võib iga organisatsiooni väga suure pinge alla seada.

Koostöö WaveComiga annab meile kindluse, et klientide küberturvalisus on heades kätes. WaveComi tehnoloogiline platvorm võimaldab pakkuda kõiki vajalikke teenuseid ettevõtte kaitsmiseks seest ja väljast tulevate küberohtude eest."

Nikolai Belstein - tegevjuht

Sander Eentalu

PZU kindlustus

"WaveCom on üks paindlikemaid partnereid, kes oma SLA-kohustusi väga tõsiselt võtavad.

WaveCom täidab SLA kohustusi hindele 5. Reageerimine on kiire ja probleeme pole.

WaveCom’i meeskonna oskus luua keerukaid tehnilisi erilahendusi kiiresti, kvaliteetselt ja taskukohaselt on märkimisväärne.“

Sander Eentalu - IT-teenuste juht

Janno Oja

Excellent business solutions

"Wavecom AS puhul hindame eelkõige hoolsat rätsepatööd meie vajaduste täpsel kaardistamisel ja vastavate süsteemide loomisel.

Meie klientide andmete turvalisus ja kõrgkäideldavus on meile esmatähtis, tugiliini kiirus ja kvaliteet alati oluline. Wavecom AS puhul hindame eelkõige hoolsat rätsepatööd meie vajaduste täpsel kaardistamisel ja vastavate süsteemide loomisel, mis tagab turvalisuse, kõrgkäideldavuse ja kiire ning kvaliteetse ühenduse nii pilveteenuse kui kõnekeskuse jaoks. Kiire reageerimine on selles äris iseenesestmõistetav, aga positiivselt üllatunud oleme proaktiivse hooliva suhtumise ja personaalse hinnakujunduse osas.“

Janno Oja – partner

kaar